ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی
سرخط خبرها

آخرین آمار درباره ترانزیت کالا در ایران

  • کد خبر: ۱۹۷۱۴۴
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
آخرین آمار درباره ترانزیت کالا در ایران
ایران با میزبانی از کریدورهای بین‌المللی متعدد، ظرفیت بسیار بالایی برای جذب بارهای بین‌المللی دارد و لازمه استفاده از این ظرفیت، توسعه مناسبات با همسایگان و گروه‌های بین‌المللی است؛ اتفاقی که در دو سال اخیر، متفاوت از همه دوره‌های گذشته در دستور کار دولت قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از رشد ۲۸.۲ درصدی ترانزیت کشور در ۸ ماهه امسال خبر داده است. به عقیده شهریار افندی زاده، بهبود ترانزیت در سال جاری، از دستاورد‌های ترویج گفتمان و مبانی ابتکار ایران راه است که در ماه‌های اخیر هم در اجلاس شانگ‌های و هم با همسایگان شمالی درباره آن رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

بر اساس آماری وزارت راه و شهرسازی، در هشت‌ماهه امسال، درمجموع ۹ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۸۶۲ تن کالا از کشور ترانزیت شده که از این میزان ۶۹ درصد مربوط به کالا‌های غیرنفتی و ۳۱ درصد مربوط به کالا‌های نفتی بوده است.

طبق این آمارها، در ۸ ماهه امسال، ترانزیت کالا‌های غیرنفتی ۲۰.۸ درصد و ترانزیت محموله‌های نفتی ۴۸.۷ درصد نسبت به ۸ ماهه پارسال رشد داشته است.

آن‌گونه که از اطلاعات وزارت راه و شهرسازی برمی‌آید؛ در ۸ ماهه امسال، بار اصلی رشد ترانزیت کشور بر دوش حمل‌ونقل جاده‌ای بوده و عملکرد آن ۳۲.۱ درصد رشد کرده است؛ درحالی‌که حوزه مستعد ریلی، برخلاف همه ادعا‌هایی که می‌شود، همچنان نقش پررنگی در ترانزیت کشور ندارد و حجم ترانزیت کالا از این طریق در ۸ ماهه امسال فقط ۱.۱ درصد افزایش یافته است.

بر اساس آمار، از مجموع ترانزیت عبوری از سرزمین ایران، ۹۱.۱ درصد سهم حمل‌ونقل جاده است و ۹.۹ درصد از بار هم به حوزه ریلی اختصاص دارد. با توجه به این آمارها، انتظار می‌رود با فعال‌سازی کریدور ریلی ترکمنستان – بندرعباس که مسیر اصلی ترانزیت کالا‌های روسیه نیز محسوب می‌شود، سهم ریلی از ترانزیت کشور رشد قابل قبولی داشته باشد.

نکته دیگر در آمار‌های وزارت راه و شهرسازی این است که سهم آبان ماه از مجموع ترانزیت ۸ ماهه سال جاری، حدود ۳۵ درصد بیشتر از سایر ماه‌هاست و در این ماه کارنامه ترانزیت کشور بهتر بوده است.

در این ماه، ترانزیت جاده‌ای کالا‌های نفتی ۵۴۴ هزار و ۶۲۳ تن، ترانزیت جاده‌ای کالا‌های غیرنفتی ۸۵۵ هزار و ۲۲۶ تن و ترانزیت ریلی ۱۴۲ هزار تن بوده است.

آخرین آمار درباره ترانزیت کالا در ایران

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->